Протягом тривалого часу компанія BRAMA була експортноорієнтованою. Зараз плануємо розвивати продажі в Україні. Світлана Бортник — директор компанії BRAMA.

Продовжуємо рубрику Жіночий погляд на чоловічий дверний бізнес та хочемо познайомити Вас зі Світланою Бортник — директором компанії BRAMA.

Сьогодні BRAMA — це 17-річний досвід на ринку, 200+ співробітників, 22 країни експорту та  понад 1000000 виготовлених дверних блоків. 

Розкажіть коротко про шлях в компанії BRAMA.

З дверним бізнесом познайомилася у 2017 році. На початку шляху в компанії відповідала за персонал та юридичні аспекти діяльності, в короткому проміжку часу полюбила продукт, з яким раніше ніколи не працювала. Що стосується теми жінок у дверному бізнесі – не вважаю, що тут значну роль відіграє гендерна приналежність. Якщо проаналізувати, то кожну четверту топ-менеджерську позицію у світовому бізнесі обіймає жінка, за даними програми розвитку ООН в Україні 38% жінок є у сфері бізнесу. М’якість і гнучкість у прийнятті рішень, яка притаманна жінкам, має свої позитивні наслідки, адже з їхньою моделлю управління виросла клієнтоорієнтованість, дипломатичність і націленість на досягнення результатів win-win з партнерами та конкурентами.

Які основні досягнення за роки робити можете відмітити?

Нова складська програма надала змогу задовольнити вимоги покупців по термінах доставки та надала можливість чіткого планування монтажних робіт для кінцевих споживачів. Термін виготовлення стандартного замовлення скоротився до трьох днів, нестандартного – п’яти. Безкоштовна доставка продукції стала приємним бонусом для наших партнерів. Компанія успішно продовжила розвивати експортний ринок, продаж продукції здійснюється у 22 країни світу.

Також порадували наших клієнтів новинками, у тому числі, вивели екологічні фарбовані двері. Безумовна перевага фарбованих дверей ТМ «BRAMA» – це використання фарб, у складі яких немає токсичних речовин, що є запорукою екологічності та безпеки використання в житлових приміщеннях. У більшості країн Євросоюзу законодавчо заборонено продаж та використання фарбованої продукції на основі поліуретанових складових. Наприклад, всесвітньо відома компанія IKEA, не розглядає пропозиції, щодо меблів, які пофарбовані матеріалами не на водній основі. Саме фарбу на водній основі фабрика BRAMA використовує для виготовлення дверей.

Як Ви оцінюєте сьогодні ситуацію на дверному ринку у своєму сегменті?

На мій погляд, в Україні можна спостерігати тенденцію економічного спаду, однак, він суттєво не вплинув на кількість гравців на ринку. Один із чинників, за рахунок чого розвивається сектор — боротьба між його гравцями, адже здорова конкуренція сприяє розвитку дверного ринку. У сусідніх країнах скоротився обсяг інвестицій і змінився їх вектор: за останні роки практично ніхто не вкладає в будівництво нових сучасних шоу-румів з продуманою ергономікою і дорогою виставкою. «Класичні салони» мають яскраву тенденцію до скорочення, особливо в форматі стріт-рітейлу

Сьогодні дверні компанії інвестують в першу чергу в інтернет, створення і просування інтернет-магазинів, просування в соціальних мережах, при цьому часто на шкоду хорошій виставці і якісному сервісу.  Дверний ринок України, попри загальний економічний спад і ситуацію з COVID-19, має хороші перспективи, є точки зростання, головна з них симбіоз офлайн і онлайн культур. Пройшовши етапи хаотичної торгівлі, етап формування культури офлайн продажів і етап освоєння продажів у інтернеті, ринок дверей дозріває до нових, певною мірою, нестандартних рішень. Салони з дорогим і складними інтер’єрними рішеннями мають мало шансів на хорошу рентабельність з «живого» трафіку, інтернет-магазини мають свої недоліки у вигляді нескінченного демпінгу та плинністю кадрів. Лише поєднання кращого від офлайн і онлайн практик дозволять компаніям бути конкурентоздатними.

Що сьогодні обирає Ваш споживач?

Ринок дверей зростав внаслідок темпів зростання квадратних метрів, що здаються. За 2019 рік по Україні було введено в експлуатацію 775 багатоквартирних житлових будинків. Львів посідає перше місце в Україні за кількістю новобудов у 2019 році. Слід зазначити, що з ростом ринку росла й культура споживання. Наш споживач – це вимогливий, до певної міри, вибагливий клієнт.

Ситуація з COVID-19 сприяла росту кількості клієнтів з відкладеним попитом, покупець вже не готовий робити імпульсивну покупку, він досконало порівнює характеристики та ціну товару. У цій ситуації ввели практику постійного стимулювання покупців акціями та спеціальними пропозиціями. Клієнти чекають появи спецпропозиції на вподобану модель. До кожного потенційного клієнта необхідний індивідуальний підхід, необхідно з’ясовувати його потреби та робити кроки, які спонукають до покупки.

Говорячи про уподобання клієнтів та тенденції, вважаю, що світлі тони зайняли впевнене перше місце як і природні текстури покриттів дверей. Щодо моделей: це мінімалізм — плоскі двері з добре підкресленими структурами дерева, поєднання емалі з контрастними вставками шпону, натуральний шпон.  

Фабрика «BRAMA» є клієнтоорієнтованою компанією. Сервіс у всіх каналах збуту має велике значення і це дає змогу компанії не лише залишатися на плаву, а й зростати. За сімнадцять років у фабрики з’явилися постійні клієнти, які надають перевагу дверям з четвертю, оскільки, розуміють їх конкурентну перевагу: четвертне полотно краще прилягає до коробки та ущільнювача, гарантуючи цим підвищену шумоізоляцію, теплоізоляцію, швидкість та простоту встановлення, адже продукція компанії повністю зарізана для монтажу та укомплектована фурнітурою.

Які найбільш пріоритетні канали продажів на найближчих 5 років Ви визначаєте для компанії?

Ми живемо у світі змін, тому управляти ними та швидко реагувати – є пріоритетним завданням. Тільки час покаже, які найбільш пріоритетні канали продажу. Компанія BRAMA протягом тривалого часу була експортноорієнтованою – у нас розвинута дилерська мережа, працюємо з маркетами: Leroy Merlin, Peves, Bauhaus, а також з забудовниками на експортному ринку. У період карантину фабрика працювала у звичному режимі, в той час коли салони в Україні були зачинені, продажі на експорт лише на десять відсотків збавили обороти. Зараз компанія планує розвивати продажі в Україні.

Вдячні Світлані за відкритість та запрошення на фабрику, куди ми попрямуємо вже у перших числах вересня. До зустрічі!