Як за півроку запустити дверне виробництво. Інтерв’ю з власником компанії М І КО Трейдінг

Я люблю зробити, продати та отримати від цього задоволення, я робочий директор. Ю.Молько.

Під час перебування в Чернігові у нас було заплановано візит ще на одне цікаве виробництво вхідних дверей, які відомі під ТМ Magda doors. 

Сьогодні компанія М І КО Трейдінг має штат, який становить понад 120 осіб, при цьому 80 із них – це безпосередні працівники виробництва, які стоять на процесі, 20 чоловік – управління компанією та ще 20 – обслуговуючий персонал.

Ми поставили запитання власнику компанії Юрію Мольку. Тож читайте далі, як можна за півроку запустити дверне виробництво, і що рухає сьогодні вперед дверний бізнес.

Як Вам вдалося швидко відновити діяльність компанії після пожежі?

У нас згоріли площі, але не згорів бізнес. Я буквально жив на роботі. За 4 місяці після цього ми вже виготовляли перші двері. Звичайно, були збитки і не малі, але я не мав іншого варіанту, окрім того, щоб рухатися вперед. Важливу підтримку я отримав від своїх партнерів, жодний співробітник не пішов від мене,  і вже буквально через півроку ми виготовляли 500 дверей на місяць. Я пройшов непростий шлях від пошуку інвесторів, які були готові вкласти кошти, до будівництва та запуску виробництва з нуля. 

Скільки дверей на місяць дозволяють виготовляти Ваші потужності?

Минулого року я оновив устаткування, й на сьогодні наші виробничі потужності дозволяють виготовляти 2200–2600 дверей на місяць, а реально ми робимо 1500–1800 штук. Причина цього банальна – нестача робочих рук. Ми відчуваємо потребу у кваліфікованих співробітниках.

Це, звичайно, не межа, і ми маємо на меті розширення штату та розвиток продажів задля використання виробничих потужностей максимально ефективно.

У якому сегменті Ви працюєте?

Ми працюємо й надалі дедалі більше будемо рухатися в сегмент середній, середній+. Щодо фурнітури, якою ми комплектуємо двері  сьогодні, то це буквально кілька моделей дверей з китайськими замками, частина Kale (Туреччина), і все більше ми використовуємо італійські замки ТM Securemma. У асортименті в нас залишається кілька бюджетних моделей, і це виключно тому, що їх просять наші партнери. Надалі ми плануємо їх виводити з товарного портфеля та все-таки виготовляти той якісний продукт, у який ми віримо та продовжуємо його вдосконалювати. В економ-сегмент ми точно рухатися не будемо.

Сьогодні середня ціна на двері ТM Magda doors становить 10 300 грн вроздріб.

Які канали продажів?

Ми працюємо виключно через дилерів, які закривають нам продажі у своєму регіоні. Західна Україна – це компанія Контур та ФОП Пудсакуліч, Центр – Оселя буд, ЕкоДом і ФОП Пила. Політика компанії передбачає роботу з одним партнером на певній території, і від цього правила ми не відходимо. Клієнт як вчора, так і сьогодні цінує стабільність і розуміння завтрашнього дня. Ми, зі свого боку, не працюємо з відтермінуванням, ми не даємо в борг, ми працюємо виключно за передоплатою.

Що ж до експорту, то тільки цього року я дозволив їхати і освоювати нові ринки, адже до цього ми не могли покривати ці замовлення, виробництво не встигало. Експорт ми будемо продовжувати розвивати, і пріоритетним напрямом буде розвиток продажів у країнах Балтії, оскільки туди наш продукт можна продати. Що ж до Центральної Європи, то там наші двері просто не потрібні. Це не тому, що вони гіршої якості, а вони навіть в рази кращої якості, а тому, що вони Made in Ukraine.  Європа, в особі Італії, Німеччини тощо, не купуватиме наш продукт масово, і це факт. І якщо подивитися глобально, то сьогодні на експорт ми продаємо свої найдешевші двері, які конкурують там із Китаєм. Ми продаємо дорогі двері до Молдови у салони, продавали до Грузії.

Що ж до логістики, то тут все організовує і оплачує покупець, ми тільки відвантажуємо продукт у зазначений час. Не працюємо вроздріб і не працюватимемо, у нас немає на це часу. Цим можуть займатися наші дилери.

Розкажіть про свій персонал.

Це точно моя сильна сторона, і ситуація, яка склалася після пожежі, довела це. Але я дуже вимогливий як до своєї команди, так і до себе. Я – робочий директор, який о 7:30 уже на роботі, та вникає у всі питання від виробництва до фінансів. Що стосується продажів, то в мене сильні продавці, бо мені є з чим порівнювати, але я знаю, що вони можуть продавати ще більше, й до цього ми разом ідемо.

Під час карантину ми не зупинили роботу виробництва. Був  тільки короткий період, коли ми відмовилися від нічних змін, а весь інший час ми працювали без простою виробництва.

Після нашого короткого інтерв’ю  та гостинного прийому ми попрямували на виробництво, щоб побачити його на власні очі.

Процеси виробництва розподілено фактично як у будь-якого виробництва вхідних дверей: робота з металом, робота з  МДФ і складання. Але на кожному етапі компанія пішла своїм шляхом, щоб на виході отримати продукт саме допустимої якості для дверей Magda. 

Юрій зазначив, що оскільки будував фабрику фактично з нуля, то кожне приміщення продумував до дрібниць. Особливе місце було відведено системам протипожежної безпеки, вентиляції, економного освітлення, опалення приміщень холодної пори.

Оскільки компанія працює 24/7, було одразу продумано питання комфортних умов праці для персоналу, роздягалки, душові, їдальня, зона для активного відпочинку з тенісними столами. У ході діалогу ми неодноразово чули про ставлення до кожного співробітника – від охоронця, до провідного продавця, і Юрій наголошував на тому, що кожний заслуговує на гідні умови праці. І ми це побачили.

Упродовж всього візиту Юрій наголошував на якість у всьому: від металу, європейської фарби до італійської фурнітури, якою комплектуються двері. І коли ми поставили запитання, хто його найближчі конкуренти, він, не роздумуючи, відповів, що ніхто, адже у кожного достойного виробника власна стратегія, свій унікальний продукт і про конкуренцію тут не може йтися.

Особлива гордість і унікальна відмінність їхнього продукту – це особливе фарбування, яке відіграє і естетичну функцію, і захищає метал від корозії. Профарбовуються всі елементи – від короба до невидимих елементів усередині конструкції. Все для того, щоб двері слугували зазначений гарантійний термін, а це 10 років. Окрім цього, кольори і рельєфність дуже сучасні та не схожі на інші. 

З точки зору дизайну, компанія теж не стоїть на місці й дуже швидко реагує на нові тенденції. Для жодного не секрет, що меблі, освітлення та предмети інтер’єру – це там, де народжуються тренди, і компанія успішно переносить дизайн елементів на двері. 

Після візиту на фабрику ми чітко розуміємо, що це потрібно ринку! Адже ми створюємо для всіх вас одну реальність і розуміння ситуації. Сьогодні є сильні гравці, які ставатимуть тільки сильнішими. Аналізуйте інформацію та робіть висновки!