Як отримати грант на розвиток проекту?

Глава керуючої групи шведсько-української IT-школою Beetroot Academy Уве Пум призводить шість порад про те, як проекту залучити грант.

Проведіть дослідження ринку донорів і ретельно відберіть найбільш підходящих.

Сьогодні нестачі в донорах немає. І це, в свою чергу, створює певні труднощі для новачків, яким складно зрозуміти, з чого почати, щоб отримати грант. Потрібно розуміти, що донори діють по-різному. Одні з них віддають перевагу великій кількості бюрократичних процедур, інші працюють більш динамічно. Наприклад, отримання гранту на розвиток школи Beetroot Academy зайняло 1,5 року. Щоб «не зійти з дистанції» передчасно, цей момент важливо враховувати.

Звертайте також увагу на цілі і цінності донора – вони повинні збігатися з вашими. В іншому випадку, ще «на березі» потрібно визначитися, чи готові ви міняти свою стратегію і цілі проекту для роботи з цим донором.

Продавайте свій проект конкретним людям

Більшість великих державних донорів працюють, як правило, за чіткими єдиним для всіх претендентів процедурам. І для початку взаємодії буде досить запросити офіційну форму проектної заявки для заповнення. Якщо говорити про менш великих фондах або приватних грантодавців, наступних більш гнучким процедурам, тут можуть стати в нагоді навики в продажах.

Спочатку постарайтеся зав’язати попереднє знайомство з кимось із цікавить вас донорської організації і заручитися його підтримкою. Таким чином, ваше подальше лист стане не одним з багатьох безликих, а знайде конкретного адресата.

Для первинного ознайомлення досить підготувати короткий огляд проекту на одну сторінку. І тільки потім, якщо проект зацікавив донора, слід надати більш детальну презентацію в слайдах. Акценти тут можуть бути різними – на компанії, на конкретному проекті або виді діяльності.

Говоріть просто і на мові донора

Щоб вашу заявку розглянули, критично важливо дотримати всі технічні вимоги донора. Ми ж будемо говорити про те, що можна зробити, щоб підвищити свої шанси на отримання гранту за інших рівних умов. Перш ніж сідати за заповнення заявки, ретельно вивчіть термінологію, якою оперує донор. Потім опишіть свій проект знайомими йому поняттями і в рамках його цілей. Пам’ятайте: яким би чудовим не був ваш проект, вам буде складно отримати грант, якщо донор не зрозуміє, як цей проект вписується в його цілі і які його завдання може допомогти вирішити.

Робіть акцент на соціальній значущості і позитивний вплив на розвиток суспільства

Зараз і в бізнесі, і серед донорських організацій активно формується тренд на імпакт-інвестування. І тих, і інших цікавлять проекти, які здатні насамперед показати позитивний соціальний вплив. Це означає, що колись головний критерій успішності і потенціалу проекту – фінансові показники – поступово відходить на другий план.

Beetroot Academy – якраз про це. Школа заснована як неприбуткова організація, а її головна мета -сприяти соціально-економічному зростанню України, допомагаючи людям розвиватися з нуля і реалізувати себе в IT-сфері.

Будьте відкриті до партнерства

У вас повинно бути дуже чітке бачення, що ви робите і навіщо. Великим плюсом до цього стане розвиток партнерських відносин. В очах донорів ви однозначно отримаєте перевагу, якщо у вашого проекту вже буде стороння підтримка. На це є дві причини.

Перша – ефект синергії, яку дають партнерські проекти. Наприклад, для організації квітневого хакатрейна (хакатон «на колесах», а точніше в поїзді на шляху від Маріуполя до Львова) Beetroot Academy привернула мережу академічних інкубаторів YEP! і навчальний табір для стартапів в Естонії Garage48. Таким чином вдалося створити додаткову цінність події, посиливши можливості для отримання досвіду і знань його учасниками.

Друга – донорам вигідніше в прикладному сенсі мати справу з одним великим проектом, в якому багато активностей і партнерів, ніж набирати кілька різних точкових проектів. Тут все просто: чим їх менше – тим легше ними управляти.

Дружіть з донорами

Донори – це не хантінгові агентства. Вони не будуть за вами ганятися і пропонувати свої гроші. Будьте проактивними – відвідуйте заходи, на яких бувають донори, знайомтеся, цікавтеся їх діяльністю, планами на майбутнє. Який би бюрократизованої організація не була, чим більше ви зможете домогтися людського спілкування, тим більше у вас буде шансів отримати грант.

Отримання гранту – це тільки початок

Виграш гранту не повинен бути кінцевою метою. Адже разом з грошима приходять і зобов’язання. І якщо ви плануєте і надалі розвиватися на грантові кошти, необхідно відповідально підходити до їх використання.  Найміть професійного проектного менеджера – для гарної репутації важливі як прозорість і чесність, так і результати. Звітність тут може стати як вашим козирем, так і зіграти поганий жарт. Щоб переконати донора в тому, що він зробив правильний вибір і слід продовжувати співпрацю.

Готуйте звіти професійно: попрацюйте над оформленням (дизайном) і наповненням, показуйте професійні фотозвіти і цікавий контент про свої події, розвитку проекту. Важливо викликати позитивні емоції – сухими цифрами домогтися цього нелегко.

Культивуйте культуру подяки. Не забувайте згадувати донора в рекламних матеріалах, запрошуйте його на свої події, продовжуйте цікавитися його діяльністю. Увага – ключ до міцного довгострокового співробітництва.

Уве Пум, глава керуючої групи Beetroot Academy

Джерело