Шлях до успіху: індивідуальні замовлення та масштабування виробництва. Одкровення співвласників компанії «Медведь».

2020 рік змінив багато чого в нашій реальності та показав, наскільки важливо швидко адаптуватися в будь-якому бізнесі. Ми як проект Лідери дверного ринку завжди були заточені на масштаб, і якщо конференція, то найбільша галузева, якщо поїздки, то групові тощо. Обмеження та складнощі не обійшли нас стороною, і тому ми розпочали тур дверною Україною, який стовідсотково став виправданим і був цінним для вас. Кількість переглядів і ваша активність після кожної нової публікації доказ цього.

Завершує наш дверний тур 2020-го візит до Харкова. Зізнаємося, що не встигли побачити все, що хотіли, і тому маємо в планах повернутися. Знову-таки випереджаємо Ваше запитання на рахунок того, як ми обираємо, до кого їхати. Ми їдемо до цікавих, на нашу думку, компаній і туди, де нам готові відкрити всі двері та відверто говорити на різноманітні теми – від виробництва до каналів продажу та планів. Першою точкою на карті дверного Харкова стало виробництво вхідних дверей – компанія «Медведь».

Компанія «Медведь» відносно молода, тільки 6 років у виробництві, але вже встигла зайняти своє місце у продажах вхідних дверей на Сході України. Сьогодні потужності компанії розмістилися на 2800 кв.м та дають змогу виготовляти 1300 дверей на місяць. При цьому варто зазначити, що понад 60% усього обсягу становлять нестандартні двері. Співпрацюючи з забудовниками, компанія закриває об’єкти під ключ: від квартирних дверей до протипожежних, технічних і т. п.  І, як зазначили співвласники компанії «Медведь», це їхня як сильна сторона, так і складність на шляху до масштабування виробництва, і про це розповімо далі.

Що нам вдалося побачити та розвідати читайте далі в інтерв’ю з перших вуст із Геннадієм Староверцевим та Ігорем Стуканом – засновниками та співвласниками компанії «Медведь».

– Чому саме дверний бізнес? Розкажіть коротко про шлях компанії «Медведь».

– Як у будь-якому дієвому тандемі ми дуже різні, й кожний займає вирішальне місце у своєму полі відповідальності. Один повністю живе виробничими процесами, інший займається питаннями продажів. Розпочинали ми бізнес із чіткою ідеєю – просто заробити грошей. Я (Геннадій) працював до цього у віконному бізнесі та мав чималі знання та клієнтську базу, Ігор – займався торгівлею вікнами і був моїм клієнтом. Для жодного не є секретом, що віконний бізнес більш розвинений, ніж дверний, і ми це теж розуміли, саме тому побачили перспективну нішу в нашому регіоні та поставили за мету створити структуровану, системну компанію з високим рівнем сервісу, але вже у дверному бізнесі.

Було багато помилок, ризикових рішень, роботи по 24/7 та маленьких і великих перемог. Сьогодні наше бажання звісно прогресувало далеко за межі звичайного заробітку, адже ми хочемо створювати гідний продукт, підвищувати культуру виробництва та сервісу у дверному бізнесі, давати робочі місця з гідною заробітною платою. Ми пройшли непростий шлях від точки неіснування та зневіри (бо так і було спочатку), до конкурентного бізнесу з власною стратегією. Сьогодні двері ТМ «Медведь» успішно продаються в усіх областях Східної України і на цьому, звичайно, ми не зупинимося.

– Якими досягненнями сьогодні Ви пишаєтеся? Які кардинальні зміни відбулись за останні роки?

– Як зазначено вище, ми відносно молода компанія, але нам вдалося досить швидко наростити темп виробництва та динамічно приростати в продажах. Ми обрали, мабуть, не найпростіший шлях із точки зору продажів, але він привів нас до перших великих успіхів. Ми поки що не працюємо з великими дистрибуторами, а реалізуємо продукцію напряму через роздріб. Сьогодні нам вдалося домогтися присутності в усіх великих і малих торговельних точках із продажу дверей на Сході України. А тепер уявіть, скільки кроків потрібно зробити, щоб на базі роздрібних клієнтів забезпечувати такі обсяги продажів?

Для нас важливим і цікавим є розвиток експортної торгівлі. Уже сьогодні маємо реальні успіхи у продажах до Молдови й активно працюємо над розвитком цього напряму. 

Ми відводимо важливе місце сервісу, адже вважаємо, що вхідні двері – це не продукт, який можна купити в один клік на сайті та задовольнити свою потребу. Невід’ємною частиною самого продукту є післяпродажне обслуговування, яке включає монтаж, регулювання тощо. Саме тому ми створили сервісну службу, яка швидко реагує на всі запити клієнтів, і в цьому наша сильна сторона, яка допомагає підсилювати наші позиції в регіоні.

– Які основні критерії у виборі постачальників матеріалів і комплектуючих? Із якими компаніями Ви точно не працюватимете? 

– Це відповідальність, чесність та гнучкість. Є постачальники, які будують свою роботу за принципом продати будь-якою ціною і все. Із виробничими компаніями такий варіант не проходить. За роки своєї роботи ми працювали з різними постачальниками, були й такі, які в очі кажуть одне, на ділі виходить інше… І на цьому наша співпраця завершується, бо ціна такого обману дуже висока. 

Наш принцип у роботі єдиний: «Ми чекаємо ставлення від партнерів такого, яке даємо самі».

– Які сьогодні для Вас пріоритетні канали продажів, і за якими Ви бачите майбутнє для українського виробника дверей?

– Сьогодні майже сто відсотків наших клієнтів – це роздрібні магазини. Невелику частку займає Епіцентр. Але в планах розвиток дистрибуції. Що ж до каналів, за якими майбутнє, то це запитання, звичайно, суб’єктивне, оскільки канали продажів це лише вибір виробника, а вибір буде завжди. Наприклад, якщо ви перебуваєте в маленькому містечку на Західній Україні, віддаленому від великих міст, то обслуговувати мережу роздрібних магазинів досить складне завдання. Очевидно, що в цій ситуації вибір впаде на дистрибуторів в регіональних центрах. Однак, якщо ви перебуваєте в Києві, то чому не працювати з роздрібними точками продажу? Економічна доцільність також впливає на цей вибір. Під час праці з роздрібними точками виходить вища маржа, але потрібно пам’ятати, що це й додаткові витрати на логістику, і збільшений штат співробітників, і навантаження з дебіторської заборгованості. Водночас як робота з дистрибутором не вимагає зайвих ресурсів, є можливість довгострокового планування, рівномірно завантажується виробництво, і це майже завжди робота за передоплатою.

– Команда – це Ваша сильна сторона чи відчуваєте як більшість кадровий дефіцит фахівців?

– Команда – це наша сильна сторона і гордість. Сьогодні штат налічує понад 70 співробітників. Ми прагнемо зростати за рахунок оптимізації ресурсів і процесів у виробництві, хоча у нашому варіанті це досить складно.

Технологія виробництва різних типорозмірів вхідних дверей передбачає багато роботи зі зварюванням. Оскільки у нас мінімум стандартних серійних продуктів, більшість замовлень не схожі одне на одного, і тут кожний зварювальник має бути досить кваліфікованим. Ми не відчуваємо тут проблем, бо створюємо робочі місця з конкурентною заробітною платою. Розуміємо, що за автоматизацією виробництва майбутнє, але поки що для дверного виробництва вхідних дверей – це, швидше, мрія, а не реальність. 

– Які Ваші стратегічні цілі на найближчі 5 років?

– Наша мета і велике прагнення – укрупнення компанії та масштабування виробництва. Ми хочемо створити європейську компанію такою, якою вона має бути: із якісним продуктом, оптимізованими процесами та високим рівнем сервісу. Саме тому ми за останні роки не пропустили жодної спеціалізованої виставки, завжди з радістю беремо участь у галузевих заходах, конференціях, шукаємо шляхи для розвитку та вдосконалення.

Ми націлені рухатися у напрямі створення дилерської мережі та розвитку продажів у наших клієнтів. Для нас залишаються привабливими продажі на експорт, і під цей канал ми теж виділятимемо ресурси.

– Які неминучі зміни, на Вашу думку, чекають на дверний бізнес в Україні?

– Ми бачимо, що ринок рухатиметься в напрямі укрупнення великих компаній. Ринок ставатиме більш цивілізованим, конкуренція зростатиме, і при цьому компанії матимуть можливість вивільняти ресурси під якісний маркетинг і вдосконалення виробництва. Малі компанії відмиратимуть, і це природній відбір, який вже давно пройшли інші галузі. Дилер хотітиме працювати з системною компанією, технологічним виробництвом, компанією з гарним ім’ям. Наше переконання, що все-таки робота через дилерів може привести до необхідного масштабування.


   Ми могли б продовжувати до нескінченності наше інтерв’ю, але головне ми почули і передали Вам. Правду кажуть, що від бачення та ідеології власників залежить шлях компанії та швидкість розвитку. Курс компанії «Медведь», на нашу думку, дуже правильний: вони слідкують за ринком, завжди у пошуках нового для створення власного унікального продукту (і продукт – це не лише двері, а все у комплексі), у міру самокритичні та гідно оцінюють конкуренцію. 

Нам показали все: від офісу та знайомства з менеджментом до виробництва і нових продуктів. Також провели екскурсію цехом із виготовлення парканної сітки, який має напівавтоматичну лінію виробництва та в якому задіяно мінімум людей. Саме таким, вважають вони, має бути і дверне виробництво. Поки що реалії виготовлення вхідних дверей в Україні інші, але зміни неминучі.

Якщо підбити підсумок, то ми побачили велике бажання і прагнення розвиватися, створювати компанію та продукт не такими, які «прокатять в Україні», а такими, які мають бути конкурентними не тільки в нашій державі, а й поза її межами. 

Ми щиро вдячні за відкритість та гостинність компанії «Медведь» і бажаємо їй подальшого розвитку.  

Наступна стаття буде присвячена візиту на фабрику Оміс. Не перемикайте, буде цікаво!