Гігант українського дверного виробництва компанія ОМіС, або Правила гри у великому бізнесі

Добігає свого завершення огляд українських дверних компаній від проекту Лідери дверного ринку, до яких ми завітали 2020 року. І дуже символічно, що завершуємо ми цей огляд візитом до одного з найбільших виробників міжкімнатних дверей в Україні – компанії ОМіС. Зізнаємося, що ми до кінця не розуміли масштабів виробництва цієї компанії, тому відведеного часу на огляд було вкрай мало, але ми побачили головне і цим готові поділитися з Вами.

2021 року фабрика ОМіС відсвяткує своє 20-річчя. Сьогодні вона розташована на 35 000 кв.м, оснащена потужностями, які дозволяють виготовляти понад 80 тисяч дверей на місяць, має власне виробництво міжкімнатних, вхідних дверей, панелей МДФ, плінтусів, ламінату та інших оздоблювальних матеріалів. Дилерська мережа покриває всю територію України й побудована успішна експортна торгівля до країн Європи, країн колишнього СНД , а також Америки та Канади. Штат компанії становить 500 співробітників. А тепер головне запитання, яке виникло у нас, – як таким виробничим гігантом управляти? 

Нас гостинно та відкрито зустріли Євген Шурко – директор компанії ОМіС та Станіслав Моїсеєнко – керівник напряму Двері компанії ОМіС. Перед початком екскурсії виробництвом ми поставили їм ключові запитання, на які отримали чесні відповіді. Отже, з перших вуст про реалії та плани компанії ОМіС.

20 років на ринку. Як змінювався бізнес, клієнт і конкуренція?

Історія компанії розпочалася 2001 року зі штатом 5 чоловік та імпортом плінтусів ПВХ із Польщі. Перший виробничий досвід був пов’язаний із виготовленням кріплення для ПВХ плінтуса, потім було власне виробництво плінтуса та панелей МДФ. 2006 року компанія почала займатися виготовленням дверей. Розпочинали з каркасних дверей, і це було 5 декорів, близько 10 моделей та 500 дверей на місяць. Сьогодні ця цифра становить 80–90 тисяч дверей на місяць, 70 декорів і 200 моделей.

Два роки тому ми вирішили створити виробництво вхідних дверей і зараз вважаємо, що воно все ще знаходиться на етапі запуску й поки що дозволяє виготовляти до 500 дверей на місяць. Запитаєте – для чого? Для комплексного закриття потреб споживачів. Ми можемо задовольнити потребу клієнта в одному покритті від вхідних дверей до міжкімнатних і плінтуса. На даний момент ми виготовляємо виключно двері для квартир у ціновому діапазоні від 4500 до 7500 грн, але націлені запустити лінійку дверей для вулиці. 

Які головні досягнення, якими ви пишаєтесь?

Наше головне досягнення у тому, що ми не стоїмо на місці й постійно розвиваємося. Наш бізнес ніколи не був сконцентрований на одному продукті, а це й сильна сторона, і  певною мірою постійна робота у невідомому напрямі. Зараз ми працюємо в 6 напрямах виробництва, наш товарний портфель сьогодні налічує понад 2000 позицій.

Що ж до дверей, то тут ми хочемо відзначити, що нам вдалося успішно стартувати з компленарною коробкою в економ і середньому сегментах. Адже пропозицій на ринку є досить багато, але більшість у ціновому діапазоні середній+. 

Також 2020 року нам удалося прирости в обсягах виготовлення збірних дверей на +20 тисяч. Наш девіз: «Якщо сьогодні ми нічого не зробили для розвитку, отже, ми відступили на крок назад».

Експорт українських дверей: це просто чи складно?

Ми досить багато сьогодні експортуємо. Специфіка роботи з кожною окремою країною накладає свій відбиток. Успішним ми вважаємо шлях роботи з великими закордонними закупівельниками й працюємо за принципом: представник приїздить, обговорюємо ТЗ, виготовляємо замовлення під конкретний запит ринку й постійно працюємо над удосконаленнями. Окрім такої моделі співпраці, ми працюємо з торговельними мережами, але завжди на першому місці потреба ринку, й продукт виготовляється саме такий, який купуватимуть. На експортних ринках, окрім внутрішніх виробників, нам доводиться конкурувати з виробниками дверей з Росії. Зазвичай їхня ціна нижча, однак і якість нижча за нашу, і ми це чітко бачимо під час вивчення дверей конкурентів.  Та ринок диктує свої правила. І часом ми можемо продавати двері майже за собівартістю, щоб підтримувати завантаженість виробництва, адже у виробництві не має бути простою, бо це робочі місця, заробітна плата та відповідальність перед великим колективом.

Які основні критерії підбору постачальників?

Великі масштаби виробництва дозволяють нам працювати напряму з виробниками матеріалів. Наша мета  – закрити питання швидко й видати продукт, тому тут швидкість реакції та наявність на складі відіграють важливу роль.

У тих питаннях, де ми розуміємо, що посередники нам не потрібні й напрям надважливий для основного виробництва, ми створюємо цехи, які закривають наші потреби. Таким шляхом ми пішли у питаннях обробки та декорування скла для дверей.

Розкажіть про канали продажів

Ви ж розумієте, що обсяги, про які ми говорили вище, потрібно десь реалізовувати, тому питання продажів надважливе. Компанія ОМіС в своїй роботі охоплює максимально можливі канали збуту. Департамент продажів ділиться на наступні відділи: відділ із роботи з національними та регіональними мережевими маркетами DIY, відділ із роботи з традиційним ринком дистриб’юції, відділ із роботи ЗЕД, відділ із роботи з тендерами й будівельними організаціями, відділ роздрібної торгівлі та інтернет-продажів.

Якщо говорити про пріоритетні канали, то для нас надважливо розвивати кожний з них. Але особливу увагу ми приділили, бо бачимо там перспективи експорту дверей. Сьогодні понад 20 осіб задіяно в питаннях розвитку експортної діяльності. І ми для себе визначили в пріоритеті відвантаження, цінову політику тощо.

Важливо зазначити, що продажі через торговельні мережі теж дуже важливі, і ми завжди працюємо з ними для закриття потреб клієнта.

Якщо умовно розділити, то експорт, торговельні мережі та продажі через дистриб’юторів розподілені майже в однаковому співвідношенні й кожний становить близько 30%. Що ж до Інтернету, то поки що канал досить слабкий, але продажі на рівні 400–500 дверей теж непогано.  

Як пройшли непростий 2020 рік?

Ми, як і будь-який бізнес в Україні, відчули вплив 2020 року, але він більшою мірою не так сильно вплинув на продажі, як на темпи виробництва. Ми не встигаємо! Для нас 80 тисяч дверей на складі означає, що двері на продаж закінчуються. Оскільки штат досить великий і більшість працівників перехворіли на ковід у кілька хвиль, то це позначилося на обсягах виготовлених дверей. Але навіть така картина для нас досить оптимістична, і ми маємо план, як надолужити втрачене.

Стратегічні цілі на 5 років

  • Автоматизувати виробництво. Це дозволить нам уникнути дефіцит кадрів на виробництві та підвищити якість виготовленої продукції. 
  • Створити виробництво дверей преміум-сегменту. 
  • Підвищити потужності виробництва вхідних дверей, зокрема вуличних.
  • Створити сервісну підтримку як щодо міжкімнатних, так і щодо вхідних дверей.
  • Розширити напрями діяльності компанії.

Які зміни чекають на дверний бізнес?

На ринку України з’явилися та широко розвиваються продажі російських вхідних дверей. І це не провина тих, хто їх продає, це наша провина, провина вітчизняних виробників. На жаль, в Україні поки що немає виробництва з 20 тисячами штук дверей на місяць з такою якістю, асортиментом і ціною (маржею), яку можуть запропонувати російські виробники. Але це поки що… І, якщо подивитися на ринок вхідних металевих дверей, то українським виробникам міжкімнатних дверей важливо зрозуміти, що на нашому ринку можуть також з’явитися і міжкімнатні полотна з Росії (я кажу про великі поставки і склади). Тому вже нині, плануючи ціноутворення на дверні блоки, потрібно враховувати цей важливий момент.

На сьогодні в Україні все змінюється дуже швидко: закони, економіка. Люди теж змінюються. Змінюється їхнє ставлення до якості життя. Покупець, прийшовши до торговельної точки, хоче «тут і зараз». В Україні на поточний момент не надто багато виробників міжкімнатних дверей, які можуть запропонувати своїм партнерам якість і кількість у зрозумілі терміни та за цікавою ціною. Тому компанії, які можуть запропонувати продукцію на полицях торговельної точки або на своїх складах, і повністю задовольнятимуть запити найвимогливіших споживачів, будуть неодмінно попереду.


Ми могли б розмовляти не одну годину, оскільки нам справді було цікаво і важливо почути позицію керівництва компанії ОМіС, яка по праву займає лідируючі позиції на ринку у своїй ніші. Але ще більше ми хотіли побачити місце, де створюються всі продукти. Якщо коротко, то все, що ми побачили, має надмасштаби: склади з матеріалами та готовою продукцією 15 000 кв.м,  виробничі площі 35 000 кв.м, у яких можна заблукати, 500 чоловік, котрі задіяні у виробництві. Однак ще важливіше, що плани в компанії ще амбітніші, й бачать вони нарощування масштабів через оптимізацію процесів і впровадження автоматизованих ліній, де людської праці буде мінімум. Нас провели всіма цехами, показали виробництво збірних, щитових міжкімнатних дверей та погонажу до них, вхідних дверей, цех із обробки скла, і розповіли детально про всі процеси. І ключове, що ми почули, це те, що надалі компанія ОМіС акцентуватиме увагу на підвищенні якості продукту, сервісу та нарощуванні масштабів. 

Ми щиро вдячні Євгену Шурко та Станіславу Моїсеєнку за відкритість, гостинність та теплий прийом, і бажаємо подальшого закріплення компанії на лідируючих позиціях. 

На цій позитивній ноті ми не закінчуємо нашого туру дверною Україною, а ставимо кому, бо знаємо, що є ще багато гідних компаній, яким є що нам розповісти. Та про це ми розкажемо вже цього, 2021 року. А Ви, всі хто читає нас, вивчайте, аналізуйте та робіть власні висновки.

Завжди Ваші Лідери дверного ринку!