Криза на ринку, чи криза у голові?! Як виходити із ситуації, що склалась, і з якими результатами завершиться 2020 для дверного ринку?

Нещодавно ми провели у нашій офіційній групі Лідери дверного ринку на FB опитування, яке було присвячене питанню проходження карантину. Не так багато учасників спільноти залишило свій голос з тих чи інших причин, але важливо, що ми побачили неочікувану, але досить оптимістичну картину. Більшість тих, хто залишив свій голос відмітили, що приросли у порівнянні із 2019, або ж особливо не відчули кризи. Отож, ми вирішили поспілкуватись із колегами ближче та почути їх думки. Ми вважаємо, що це цінно, тому читайте до кінця, аналізуйте та робіть висновки.

Анатолій Онашко – директор компанії Контур, що займається дистрибуцією вхідних та міжкімнатних дверей на Західній Україні.

Карантин нас застав “неждано – негадано”, якщо чесно, тому довелось приймати не популярне рішення, про повну зупинку фірми на двотижневий термін.
Дуже пощастило, що ми з 2019 року чекаємо кризу та активно готуємось до неї. Тому надмірного страху під час “наступу” COVID-19 не було.
Основний акцент в підготовці до кризи був спрямований на можливість утримувати фірму в точці беззбитковості, при падінні ринку на 50% і більше. Радий, що нам таки вдалось досягти цієї цілі, з акцентом 100%го збереження персоналу.

Відновлення діяльності тривало в декілька етапів. Спочатку велика кількість людей працювала віддалено, так як було зупинено роботу міського транспорту, а вже після того, як паніка вляглась, ми організували власний довіз працівників, з повноцінним запуском виробництва і менеджменту.
Не останню роль у відновленні роботи зіграв правильно сформований складський залишок продукції, а також поступки, на які пішли наші орендодавці в оплаті складських і офісних приміщень.
Довелось швидко переформатовувати логістику і суворіше ставитись до фінансової дисципліни наших клієнтів.
Користуючись нагодою, дякую тим, хто з розумінням поставився до ситуації пов’язаної з оплатами, адже це нам дуже допомогло запрацювати на повну потужність вже в травні місяці.
Не останню роль відіграв наш, нещодавно запущений он-лайн склад, який працює 24/7 з реальними залишками. Тут як не крути, але майбутнє за цифрою і ми це ще раз переусвідомили під час карантину.

Що стосується порівняння з 2019 роком, то є велике бажання закрити 2020 рік з приростом у продажах. Саме таку ціль ми собі поставили і зараз докладаємо всіх зусиль в реалізації запланованого. Як уже сказав вище, то з травня місяця ми працюємо на повну потужність і, що дійсно радує, що червень і липень 2020 року значно перевищують за динамікою і об’ємом продажі аналогічного періоду 2019. Так що передумови дійти до поставленої мети наразі не безпідставні.
Всім здоров’я та оминути другу хвилю карантину, яку нам обіцяють восени!


Сергій Панченко – засновник виробничої компанії і торгової марки “Міністерство Дверей”, ТОВ Єкатеринославська Дверна Артель.

Ми реорганізували роботу команди під час карантину. Наприклад, ми змінили графік виробництва, якщо раніше це був п’ятиденний тиждень з 8-годинним робочим днем, то зараз ми працюємо по 12 годин 2 через 2. Ми вже бачимо в цьому позитивні зміни. Обсяг виробництва збільшився, навіть попри те, що ми працюємо в скороченому складі з 70 осіб. Переглянули обов’язки деяких співробітників, оскільки у зв’язку з ситуацією, що склалася, з’явилося більше вільного часу. Наприклад, менеджер з експорту і HR- менеджер разом з усіма обдзвонює клієнтів, менеджер з оптових продажів залучає інтернет-магазини до співпраці, керівник технічного відділення прийшов маркетинг для допомоги в написанні контенту.

Також у нас з’явився час для навчання та впровадження нових технологій на виробництві і в сфері он-лайн просування.

Із якими результатами, на Вашу думку, завершиться 2020 для дверного ринку загалом: ринок просяде чи буде приріст у порівнянні із 2019?

Все залежить від того, як компанія реагує на всі зовнішні фактори: пересиджують чи набирають обертів. Впевнений, що компанії будуть розвиватись ті, які готові до змін і адаптуються під них.

Ситуація змінилась у всіх галузях, і так як було рік тому, точно не буде. Дуже сподіваюсь, що дверний ринок в Україні буде розвиватись створюючи нові робочі місця, ріст економіки та достойну конкуренцію.

Не знаю як інші виробники, а от ми з нашими партнерами сміливо крокуємо в “завтра”!


Віктор Атрощенко – співвласник компанії Булат Двері.

Зміни у компанії, які відбулись за період карантину:

  • Перше — це керівний склад на виробництві. Відбулись зміни майстрів виробничих цехів на виробничих процесах. Значно покращилась комунікація на виробництві, що додало приріст у виробництві готової продукції.
  • Друге — автоматизація виробництва. Внаслідок придбання обладнання, по дуже лояльній ринковій вартості, компанія Двері Булат збільшила виробничу потужність на 40%. Стосовно працівників у період карантину, то їх чисельність зменшилась на 25%, але це природний процес, який пов’язаний з автоматизацію виробничих процесів.
    Наразі компанія вже перевиконала показники 2019 року та суттєво збільшила рентабельність за рахунок нового обладнання, яке в свою чергу оптимізувало виробничі процеси.
    Стосовно наших партнерів, то падіння продажів було тільки у квітні місяці, коли виробництво не працювало 3 тижні у зв’язку з карантинними заходами. Ми зі свого боку в даний період нікого не турбували додатково! Наразі всі канали збуту компанії показують значний приріст у продажах.

На останній конференції, під час спілкування на дискусійній панелі, мною було заявлено про незначне зростання дверного ринку на рівні від 5% до 10% – вважаю, що так і буде у 2020 році. Ми всі повинні розуміти, що до цього року відбувалося постійне падіння ринку вхідних дверей упродовж двох років поспіль. Але потрібно робити поправку на пандемію яка ще у квітні давала сигнали про падіння ринку від 50% до 70% у зв’язку з закриттям магазинів з продажу дверей, але на цей момент, вважаю, що в цьому році вже такого не буде, адже йде поступове пристосування до даної ситуації.

Пожвавлюється експорт внаслідок девальвації національної валюти, адже вартість дверей українського виробництва стає, ще більш приваблива особливо в євро валюті.

Всім гарних продажів та успіхів!

 


Денис Мельников – власник компанії VERY DVERI

Принципово я нічого не міняв. На період карантину я сфокусувався на інтернет просуванні і продажах дверей в роздріб! Так само я почав продавати двері на будівництва. Внаслідок цього дохід компанії не впав. На мій погляд наслідки карантину тільки починаються. Роздрібний ринок впаде мінімум на 20% і буде падати ще в перебігу 2021 року. До обсягу 2019 роки ринок повернеться не раніше 2022 року.

 

 

 


Вдячні кожному, хто долучився і поділився думками. Висновок наступний: Будь-яку кризу можна розглядати як час можливостей. І поки одні пересиджують, інші продовжують боротись і стають сильнішими. Щиро хочеться, щоб других ставало більше, але природний відбір ніхто не скасовував.

До зустрічі на конференції День лідерів дверного ринку, яка відбудеться 25 вересня, там поспілкуємось наживо про ситуацію на ринку та можливостях, які є, але не всі хочуть їх бачити. Реєструйтесь вже зараз!